ΕΣΩΤΕΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 2022

 Savvas Tailachidis

 Διευθυντής Π.Ε. Πέλλας

23.10.2022 21:42

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

1/θέσιο Νηπιαγωγείο Σταυροδρόμι

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Πέλλας

Κωδικός Νηπιαγωγείου (ΥΠΑΙΘ)

9380128

 

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ

Έδρα Νηπιαγωγείου Διεύθυνση

Σταυροδρόμι- Πέλλας

Τηλ.

2382071359

Fax

2382071359

E-mail

mail@nip- stavr.pel.sch.gr

Ιστοσελίδα

https:// nipiagogeiostavrodromi.blogspot.com/

Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου

Μιχαηλίδου Ρεβέκκα

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων

Ελένη Καρακούτση

 

Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

 

Σκοπός του Νηπιαγωγείου σύμφωνα µε την κείμενη νομοθεσία είναι να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά και κοινωνικά μέσα στο πλαίσιο των ευρύτερων στόχων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Το Νηπιαγωγείο, ως φορέας κοινωνικοποίησης του παιδιού εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις ώστε τα παιδιά να αναπτύσσονται και να κοινωνικοποιούνται ομαλά και πολύπλευρα.

Το σύγχρονο νηπιαγωγείο επιδιώκει τον σεβασμό της προσωπικότητας του νηπίου, την ικανοποίηση των φυσικών και ψυχικών του αναγκών και το σεβασμό στις ατομικές του διαφορές.

Το Νηπιαγωγείο Σταυροδρόμι αποτελείται από 1 τμήμα Πρωινό και 1 τμήμα Ολοήμερο Προαιρετικό.

Ο αριθμός νηπίων-προνηπίων είναι Δεκαεπτά (17). Η Προϊσταμένη είναι η Μιχαηλίδου Ρεβέκκα.

Η νηπιαγωγός του Υποχρεωτικού Πρωινού Τμήματος είναι η Μαρμαρά Μαρία.


 

 

 

 

Περιεχόμενα


Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 4

Εισαγωγή 4

Σύνταξη έγκριση   και   τήρηση   Εσωτερικού      Κανονισμού Λειτουργίας 5

Βασικές αρχές   και   στόχοι   του   Εσωτερικού   Κανονισμού Λειτουργίας 5

Λειτουργία του Σχολείου 6

1. Σχολικό έτος 6

Έναρξη / λήξη μαθημάτων 6

2. Διδακτικό ωράριο… 6

3. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών 8

4. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου 10

5. Πρόγευμα- γεύμα 10

6. Εγγραφές νηπίων 11

Σχολική και Κοινωνική Ζωή 12

1. Φοίτηση 12

2. Σχολικοί χώροι 13

3. Διάλειμμα 13

4. Σχολικό πρόγραμμα 14

Συμπεριφορά - Δικαιώματα  Υποχρεώσεις  Παιδαγωγικός έλεγχος…14 Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου 14

Οι εκπαιδευτικοί 15

Οι μαθητές/μαθήτριες 16

Γονείς και κηδεμόνες 17

Παιδαγωγικός έλεγχος 18

Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού 19

Εκδηλώσεις- Δραστηριότητες 19

Σχολικές γιορτές-Αργίες 19

Τα Νηπιαγωγεία δε λειτουργούν 19

Εορταστικές εκδηλώσεις στα Νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται 20

Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 21

Ποιότητα του σχολικού χώρου 22

Άλλα θέματα 23

Πολιτική του Νηπιαγωγείου για προστασία από πιθανούς κινδύνους 23

Αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών εντός του Νηπιαγωγείου 23

Έκθεση αποτίμησης - ανατροφοδότηση - προτάσεις βελτίωσης 24


 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

Το σχολείο είναι ένας ζωντανός οργανισμός, μια κοινότητα η οποία αποτελείται από ένα σύνολο ανθρώπων εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων αλλά και εγκαθιδρυμένων καταστάσεων στο οποίο πραγματοποιούνται πλήθος οργανωτικών δραστηριοτήτων. Βρίσκεται σε σχέση αλληλεπίδρασης με την κοινωνία στην οποία είναι ενταγμένο. Όπως κάθε οργανισμός συνεχώς εξελίσσεται μέσα από θέσεις, αντιθέσεις, συμφωνίες και ασυμφωνίες των ατόμων και των ομάδων που συμμετέχουν σε αυτόν με σκοπό την αρμονική και δημιουργική συνύπαρξη τους. Επομένως κρίνεται απαραίτητη η σύνταξη ενός

«κοινωνικού συμβολαίου» ενός Κανονισμού Λειτουργίας ύστερα από γόνιμο και εποικοδομητικό διάλογο όλων των εμπλεκομένων μερών ο οποίος θα είναι αποδεκτός και σύννομος με τη λειτουργία του σχολείου.

 

Εισαγωγή

 

Κάθε σχολική μονάδα είναι απαραίτητο να έχει Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας με τον οποίο προσδιορίζονται οι ειδικότεροι κανόνες σχετικά με την οργάνωση και λειτουργία της.

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται απαρέγκλιτα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στο δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται καλύτερα οι στόχοι που θέτει η σχολική κοινότητα.


 

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας είναι εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία (ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α)) και τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

 

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

 

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας(νόμος 4823, άρθρο 107) συντάσσεται ύστερα από εισήγηση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και με τη συμμετοχή όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, έναν

(1) εκπρόσωπο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και δύο (2) εκπρόσωπους του οικείου Δήμου. Εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας: της Διεύθυνσης του Νηπιαγωγείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.(Υπουργική Απόφαση Αριθμ.

13423/ΓΔ4/2021ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021).

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, όταν κριθεί αναγκαίο, αναπροσαρμόζεται, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

 

Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Με τον όρο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις, για να πραγματοποιείται απαρέγκλιτα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του Σχολείου. Επιπλέον, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου αποτελεί σημαντικό παιδαγωγικό μέσο που βοηθά στην ομαλή


 

 

σχολική ζωή, στη συνεργασία, στην αλληλεγγύη, στο δημοκρατικό διάλογο και στην αποδοχή της διαφορετικότητας.

Σκοπός του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Σχολείου είναι η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαμόρφωση κλίματος που στηρίζει την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, η εξασφάλιση της σωματικής ασφάλειας και της συναισθηματικής πλήρωσης όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, κ.ά.(Υ.Α. Αριθμ. 13423/ΓΔ4/2021ΦΕΚ 491/Β/9-2- 2021).

Λειτουργία του Σχολείου

 

1. Σχολικό έτος - Έναρξη / λήξη μαθημάτων

 

Το σχολικό έτος των νηπιαγωγείων αρχίζει την 1η Σεπτεμβρίου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους. Το διδακτικό έτος αρχίζει την 1 Σεπτεμβρίου και λήγει στις 21 Ιουνίου του επόμενου έτους. Κάθε χρόνο οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες αρχίζουν στις 11 Σεπτεμβρίου. Ειδικότερα, για το σχολικό έτος 2022-2023 και σύμφωνα με την εγκύκλιο: «Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2022-23» (Φ7/109162/Δ18-9-22) ορίζεται ως ημερομηνία έναρξης η Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022. Οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν στις 15 Ιουνίου του επόμενου έτους ημέρα κατά την οποία χορηγούνται τα αναμνηστικά στα νήπια. Όταν η 15η Ιουνίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες λήγουν την προηγούμενη Παρασκευή(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α)άρθρο2).

 

2. Διδακτικό ωράριο

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου συντάσσεται με βάση τη με αριθ. πρωτ. 130272/Δ1/05-08-2016 (ΦΕΚ 2670Β)Υ.Α, όπως τροποποιήθηκε με το κεφ. Β, του άρθρ. 11 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23, ν.4559/2018 (ΦΕΚ 142 Α).

Ανακοινώνεται στους γονείς με την έναρξη του διδακτικού έτους με σχετικό έντυπο και παράλληλα αναρτάται στο blog του Νηπιαγωγείου.


 

 

Για το σχολικό έτος 2022-2023 το πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου Σταυροδρομίου διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα  

• Υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 8.15΄π.μ.- 8:30΄π.μ.

• Λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:00΄μ.μ.

Ολοήμερο πρόγραμμα  

 

• Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:00΄μ.μ.

• Λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 16:00 Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

«Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2022-2023»

❖ Πρόωρη αποχώρηση από το Ολοήμερο πρόγραμμα δεν προβλέπεται.

Αναβαθμισμένο πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου

• Έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων του αναβαθμισμένου προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου:13.30.

• Λήξει των δραστηριοτήτων αναβαθμισμένου προγράμματος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου:17.30 « Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2022-2023» (Φ7/109162/Δ1 8-9-22).

Στην αρχή του διδακτικού έτους 2022-2023 και για διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) εβδομάδων εφαρμόζεται το ευέλικτο ωράριο παραμονής στο Νηπιαγωγείο για νήπια/προνήπια που φοιτούν για πρώτη φορά, προκειμένου να διευκολυνθεί η προσαρμογή τους. Το ευέλικτο ωράριο καθορίζεται από την εκπαιδευτικό της τάξης και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες του προνηπίου/νηπίου. Μετά την πάροδο των δύο (2) εβδομάδων, το σύνολο των προνηπίων/νηπίων ακολουθεί κοινό ωράριο, σύμφωνα με την παρ. 7, του άρθρου 2, του Π.Δ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 23, ν. 4559/2018 (Α΄142).


 

 

3. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Το καθημερινό ημερήσιο σχολικό πρόγραμμα αρχίζει με την προσέλευση των νηπίων-προνηπίων στο χώρο του σχολείου την ώρα που προβλέπεται στο ΕΩΠ. Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου είναι 08:15΄π.μ. έως 08:30΄π.μ. Οι εκπαιδευτικοί των νηπιαγωγείων παραλαμβάνουν τους μαθητές στην είσοδο της τάξης του Νηπιαγωγείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των νηπίων/προνηπίων δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου κανείς εκτός των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Η ασφαλής προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών του νηπιαγωγείου γίνεται με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων, οι οποίοι έχουν υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση όπου αναφέρονται τα πρόσωπα που συνοδεύουν τους μαθητές Λειτουργίας (Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α),άρθρο18,παρ.1).

Ειδικότερα για το σχολικό έτος 2022-2023 πρέπει να ληφθεί μέριμνα για αποφυγή του συγχρωτισμού και περιορισμός των επαφών μεταξύ μαθητών/τριών-γονέων-προσωπικού κατά την προσέλευση και αποχώρηση από το Νηπιαγωγείο. Εφαρμόζονται οι κείμενες διατάξεις του ΕΟΔΥ για τήρηση όλων των μέτρων λόγω πανδημίας covid-19. Εφόσον είναι εφικτό, προγραμματισμός διαφορετικών ωρών άφιξης και αναχώρησης των παιδιών με εύρος χρόνου που θα έχει προκαθοριστεί σε συνεννόηση με τους γονείς/κηδεμόνες (Φ.7/118216/Δ1-9-9-2020)

«Λειτουργία Νηπιαγωγείων για το σχολικό έτος 2020-2021».

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα και διασφαλίζει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του Νηπιαγωγείου.

Με σκοπό να εξασφαλίζεται η ασφάλεια των νηπίων/προνηπίων και να αποτρέπεται η αναίτια είσοδος και έξοδος αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και η είσοδος ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του οι θύρες εισόδου-εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειστές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του με ευθύνη της Προϊσταμένης του νηπιαγωγείου. Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας, συμπεριλαμβανομένων


 

 

και των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ανεξάρτητα αν τους έχει διατεθεί ή όχι ειδικός χώρος για τις συνεδριάσεις τους(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α),άρθρο18,παρ.2).

Η αποχώρηση των μαθητών πραγματοποιείται με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου της τάξης. Αποχώρηση μαθητή από το σχολείο πριν τη λήξη του διδακτικού ωραρίου γίνεται μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και εφόσον έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφάλεια του (ενημέρωση και σύμφωνη γνώμη γονέων ή κηδεμόνων, εξασφάλιση συνοδείας μαθητών με ευθύνη των γονέων).

Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο (υπεύθυνη δήλωση). Εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και να συμπληρώσει σχετικό έντυπο(υπεύθυνη δήλωση) όπου θα αναγράφονται οι λόγοι (ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α),άρθρο12,παρ.10).

Οι εκπαιδευτικοί υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Νηπιαγωγείου και οι γονείς/κηδεμόνες - συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών, παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των γονέων/κηδεμόνων/συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που παρακολουθούν το σχολικό πρόγραμμα και παρεμποδίζει τη λειτουργία της σχολικής μονάδας. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, το σχολείο δύναται να τροποποιήσει τη διαδικασία προσέλευσης/αποχώρησης ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.


 

 

4. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 

 

Το Νηπιαγωγείο εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και υποβάλλεται προς έγκριση στην Προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων της οικείας Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 52 του ν. 4807/2021 (Α΄96) εισήχθη στο πρόγραμμα σπουδών και στο Εβδομαδιαίο Ωρολόγιο Πρόγραμμα όλων των τύπων σχολικών μονάδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης η διδακτική ενότητα με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων». Για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων έχουν εκδοθεί οι υπ. αρ. πρωτ. 94236/ΓΔ4/2021 (Β΄ 3567), Φ.31/94185/Δ1/2021 (Β΄ 3791) Υ.Α. και 94189/Δ3/03-08-2021 ( Β’3540) Υ.Α.

Σύμφωνα με το άρθρο 53 του ν. 4807/2021(Α’96) εισάγεται στο υποχρεωτικό πρωινό πρόγραμμα των νηπιαγωγείων της χώρας δράση για τη δημιουργική ενασχόληση των μαθητών/τριών με την αγγλική γλώσσα μέσω της οργάνωσης και υλοποίησης δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια των οποίων οι μαθητές/τριες αλληλεπιδρούν με έναν/μια εκπαιδευτικό κλάδου ΠΕ06 Αγγλικής Φιλολογίας παρουσία του/της νηπιαγωγού. Με την υπ. αρ. Φ. 80378/ ΓΔ4/ 2021 (Β΄ 3311) Υπουργική Απόφαση ορίζεται η διάρκεια δύο διδακτικών ωρών του πρωινού υποχρεωτικού εβδομαδιαίου προγράμματος ενασχόλησης των μαθητών/τριών με την αγγλική γλώσσα και ρυθμίζεται κάθε θέμα σχετικό με την εφαρμογή του προγράμματος, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων.

Δράσεις-Προγράμματα εκπονούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς βασιζόμενοι πάντα στις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των παιδιών υπό την επίβλεψη της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου ή των Υπευθύνων Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων.

 

 

5. Πρόγευμα- γεύμα

Κάθε παιδί είναι απαραίτητο να έχει μαζί του μια σχολική τσάντα Νηπιαγωγείου (με εύχρηστο κούμπωμα), μέσα στην οποία καθημερινά θα φέρνει στο Νηπιαγωγείο το πρόγευμα και το ελαφρύ γεύμα του. Επίσης


 

 

μέσα στην τσάντα του θα έχει: μια μικρή υφασμάτινη πετσέτα την οποία θα στρώνει επάνω στο τραπέζι, το ταπεράκι με το φαγητό του, ένα πλαστικό πιρούνι ή κουτάλι & ένα πλαστικό ποτήρι για να πίνει νερό. fíρα προγεύματος: 9:45΄π.μ.-10:00΄π.μ., και ώρα γεύματος: 13:15΄μ.μ.- 13:45΄μ.μ. Ιδιαίτερη προσοχή κι έμφαση δίνεται στην ποιότητα των τροφών.

6. Εγγραφές νηπίων

 

Από την 1η έως τις 20 Μαΐου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο νηπιαγωγείο που ανήκουν σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α),άρθρο6,παρ.4α).

Η εγγραφή των προνηπίων γίνεται ηλεκτρονικά με ευθύνη των γονέων μέσω της ψηφιακής υπηρεσίας gov.gr. Το πιστοποιητικό γέννησης του νηπίου εκδίδεται από την Προϊσταμένη μέσω του πληροφοριακού συστήματος myschool του Υπουργείου Παιδείας.

Για την εγγραφή απαιτούνται τα προβλεπόμενα από το νόμο δικαιολογητικά (παρ.1αρθ. 44 Ν.4777/2021Α25):

• Το βιβλιάριο υγείας του παιδιού ή άλλο στοιχείο στο οποίο να φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα από το νόμο εμβόλια.

 

• Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ). Το ΑΔΥΜ δίνεται στους γονείς/κηδεμόνες από το σχολείο και επιστρέφεται συμπληρωμένο το αργότερο μέχρι τέλος Σεπτεμβρίου.

 

• Υπεύθυνη δήλωση του γονέα / κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή μετακίνηση του νηπίου από και προς το σχολείο.

 

• Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), (πχ. λογαριασμός ΔΕΗ, μισθωτήριο οικίας, ή άλλο έγγραφο) από το οποίο, κατά την κρίση της Προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.


 

 

Σχολική και Κοινωνική Ζωή

1. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από την εκπαιδευτικό της τάξης, η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και από την Προϊσταμένη που τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ. Η ελλιπής φοίτηση και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο όσο και την πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Την ουσιαστική αλλά και την τυπική ευθύνη απέναντι στο σχολείο και την πολιτεία για τη φοίτηση των μαθητών, φέρουν κατά το νόμο οι γονείς/κηδεμόνες τους (ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α), άρθρο 13, παρ. 1) και παρ. 1ε, άρθρο 204 του ν.4610/2019 (ΦΕΚ 70 Α).

Σε περίπτωση αδικαιολόγητων απουσιών μαθητών/τριών, ακολουθούνται όσα προβλέπονται στο (ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α),άρθρο 13, παρ. 2, 3, 4). Σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ απαιτείται παραμονή κατ’ οίκον και αποχή από το σχολείο όσων μαθητών εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19. Τα συχνότερα συμπτώματα της λοίμωξης COVID-19 στα παιδιά είναι πυρετός και βήχας.

Οι απουσίες μαθητών σχετικά με τον κορωνοϊό COVID-19 καταγράφονται, αλλά δεν προσμετρούνται στις ακόλουθες περιπτώσεις: α) Αν νοσεί από κορωνοϊό COVID-19 ο ίδιος ο μαθητής ή κάποιος που κατοικεί στο σπίτι του, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. β) Αν ο μαθητής ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου, όπως έχουν οριστεί από τον ΕΟΔΥ, με απαραίτητη προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης από τον θεράποντα ιατρό ή από ιατρό της σχετικής ειδικότητας. Οι ομάδες μαθητών αυξημένου κινδύνου είναι οι ακόλουθες:

❖ Μαθητές που λαμβάνουν χημειοθεραπεία για κακοήθεια ή μετά

από ομόλογη μεταμόσχευση αιμοποιητικών κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότερο από έξι (6) μήνες από την ολοκλήρωσή της.

❖ Μαθητές μετά από αλλογενή μεταμόσχευση αιμοποιητικών

κυττάρων, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από δώδεκα (12) μήνες.

❖ Μαθητές μετά από μεταμόσχευση συμπαγούς οργάνου, εάν έχουν παρέλθει λιγότεροι από εικοσιτέσσερις (24) μήνες.

❖ Μαθητές με δρεπανοκυτταρική αναιμία.

❖ Μαθητές με σοβαρή συγγενή ή επίκτητη ανοσοανεπάρκεια (HIV και CD4 <500).


 

 

❖ Μαθητές υπό χρόνια κορτιζονοθεραπεία (prednisolone>20mg/μέρα).

❖ Μαθητές με σοβαρή χρόνια νεφρική νόσο ή νεφρική ανεπάρκεια.

❖ Μαθητές με αιμοδυναμικά σημαντική συγγενή καρδιοπάθεια ή γνωστή μυοκαρδιοπάθεια.

❖ Μαθητές με χρόνια, σοβαρή πνευμονοπάθεια, όπως κυστική ίνωση με αναπνευστική ανεπάρκεια ή μαθητές με σοβαρό και μη ελεγχόμενο άσθμα, σύμφωνα με τη γνωμάτευση εξειδικευμένου κέντρου.

❖ Μαθητές με σύνθετα μεταβολικά ή νευρολογικά προβλήματα.

γ) Αν έχει υποβληθεί σε μοριακή διαγνωστική εξέταση για τον κορωνοϊό COVID-19 και αναμένει την έκδοση του αποτελέσματος.

 

2. Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Νηπιαγωγείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες.

Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί.

 

 

3. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί από το Ωρολόγιο Πρόγραμμα. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και των μαθητριών. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού και ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου.


 

 

4. Σχολικό πρόγραμμα

Η φοίτηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί το πιο σημαντικό βήμα στη ζωή του παιδιού για τη μάθηση, την προσωπική ανάπτυξη και κοινωνικοποίησή του. Οι μαθητές και μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία σεβόμενοι τους κανόνες του σχολείου, όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους και τους εκπαιδευτικούς της τάξης, όπως και το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να δημιουργούν, να αλληλεπιδρούν, να αυτενεργούν και να είναι υπεύθυνα. Η συνεργασία μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

 

Συμπεριφορά - Δικαιώματα  Υποχρεώσεις  Παιδαγωγικός έλεγχος

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείο

➢ Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

➢ Ενημερώνει τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και τις αρμοδιότητες του Συλλόγου Διδασκόντων.

➢ Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και

εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

➢ Είναι υπεύθυνη, μαζί με τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και

αισθητική των χώρων του Νηπιαγωγείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

➢ Έχει την ευθύνη για τη διαμόρφωση θετικού κλίματος στο σχολείο,

για την ανάπτυξη αρμονικών σχέσεων ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας.


 

 

Οι εκπαιδευτικοί

➢ Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής και με την καθοδήγηση των Στελεχών της Εκπαίδευσης.

➢ Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν την εκπαιδευτική

διαδικασία, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες των μαθητών/ μαθητριών.

➢ Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την

προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

➢ Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας

και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη συμπεριφορά και την εξέλιξη των παιδιών τους.

➢ Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους

και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

➢ Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

➢ Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

➢ Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη

διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

➢ Συνεργάζονται με τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής

προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και οι οικογένειές τους.

➢ Συνεργάζονται με την Προϊσταμένη, τους γονείς και τα αρμόδια

Στελέχη Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική


 

 

αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

➢ Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τις

επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και μέσω της ενδοσχολικής επιμόρφωσης ή και της αυτοεπιμόρφωσης.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Επιδεικνύουν σεβασμό, με τη στάση τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης, συμμετέχουν ενεργά συνδιαμορφώνοντας την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.

Απευθύνονται στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή.

Προσέχουν ώστε να διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους και δείχνουν ενδιαφέρον για την υλική περιουσία του σχολείου.

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο. Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παρακάτω βήματα:

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με όποιον έχουν διαφορά.

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.

3. Απευθύνονται στην Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου.

Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η ανακύκλωση υλικών.

Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Νηπιαγωγείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.


 

 

 

 

 

 

Γονείς και κηδεμόνες

➢ Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

➢ Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις, έντυπες ή ηλεκτρονικές, ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

➢ Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση του σχολείου και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/ μαθήτριες.

➢ Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν

υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους

θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.


 

 

 

 

 

 

 

Παιδαγωγικός έλεγχος

 

Τα θέματα συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας της Εκπαιδευτικού-Προϊσταμένης του σχολείου με τους γονείς/κηδεμόνες, τον εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης (αν υπάρχει), τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου και τα οικεία ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ, σύμφωνα με το νόμο 4823/2021, ώστε να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε περίπτωση που θεωρηθεί ότι η συμπεριφορά των νηπίων (γνωστική, κινητική, κοινωνική, συναισθηματική, προβλήματα λόγου) χρήζει διάγνωσης/υποστήριξης από ομάδα ειδικών επιστημόνων, η εκπαιδευτικός κατευθύνει/συμβουλεύει τους γονείς για την καλύτερη και αποτελεσματικότερη παροχή βοήθειας προς αυτούς. Ειδικότερα σε περίπτωση προβλημάτων συμπεριφοράς ενός νηπίου καλείται ο γονέας/κηδεμόνας στο σχολείο και ενημερώνεται με στόχο την από κοινού συνεργασία για την επίλυση τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από κάθε απόφαση λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Η στενή συνεργασία σχολείου-γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.


 

 

Πρόληψη φαινομένων βίας και σχολικού εκφοβισμού

 

Η ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος με την ισότιμη συμμετοχή των μαθητών, το σεβασμό και τη δημοκρατική συμπεριφορά μέσα από οργανωμένες θεματικές αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας, η προώθηση της συνεργασίας σχολείου με Φορείς όπου κρίνεται σκόπιμο. Οι νηπιαγωγοί συνεργάζονται με τους γονείς και κηδεμόνες για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση πιθανών φαινομένων αποκλίνουσας συμπεριφοράς.

Ως υπεύθυνη εκπαιδευτικός για θέματα χειρισμού περιστατικών βίας έχει οριστεί η Εκπαιδευτικός Μιχαηλίδου Ρεβέκκα.

 

 

 

Εκδηλώσεις- Δραστηριότητες

 

 

Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/υπεύθυνες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους(Υ. Α. Αριθμ. 13423/ΓΔ4/2021 ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021).

Σχολικές γιορτές - αργίες

 

Τα Νηπιαγωγεία δε λειτουργούν:

 

τα Σάββατα και τις Κυριακές,

την 28η Οκτωβρίου (εθνική εορτή),


 

 

από 24 Δεκεμβρίου μέχρι και 7 Ιανουαρίου (διακοπές Χριστουγέννων),

την εορτή των Τριών Ιεραρχών, την ημέρα της εορτής του Πολιούχου της έδρας του σχολείου και την ημέρα της τοπικής εθνικής εορτής.

την Καθαρά Δευτέρα,

την 25η Μαρτίου (εθνική εορτή),

από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου (διακοπές Πάσχα),

την 1η Μαΐου,

την εορτή του Αγίου Πνεύματος,

από 22 Ιουνίου μέχρι και 31 Αυγούστου (θερινές διακοπές) και

Τα Νηπιαγωγεία παραμένουν, επίσης, κλειστά, όταν οι Νηπιαγωγοί παρακολουθούν υποχρεωτικά σεμινάρια της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου.

 

 

 

 

 

Εορταστικές εκδηλώσεις στα νηπιαγωγεία πραγματοποιούνται:

 

στις 27 Οκτωβρίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της 28ης Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία τιμάται και η ελληνική σημαία. Σε περίπτωση που η 28η Οκτωβρίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή,

στις 24 Μαρτίου για την επέτειο της εθνικής εορτής της  25ης Μαρτίου. Σε περίπτωση που η 25η Μαρτίου είναι Κυριακή ή Δευτέρα, οι εκδηλώσεις γίνονται την προηγούμενη Παρασκευή, στις 17 Νοεμβρίου για την επέτειο του Πολυτεχνείου, τον αντιδικτατορικό αγώνα και την Εθνική Αντίσταση. Όταν η 17η Νοεμβρίου είναι Σάββατο ή Κυριακή, οι εορταστικές εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την προηγούμενη Παρασκευή.

 

Οι σχολικές γιορτές, εθνικές, θρησκευτικές ή άλλου τύπου, καθώς και οι διδακτικές επισκέψεις αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην πραγματοποίηση του σχολικού έργου. Γι’ αυτό είναι απαραίτητο οι μαθητές να μην απουσιάζουν από αυτές, αν δεν έχουν σοβαρό λόγο(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α)άρθρο 3, παρ. 1, 2).


 

 

Όλες οι παραπάνω εκδηλώσεις είναι ανοικτές για τη συμμετοχή των γονέων και κηδεμόνων, εκτός της εκδήλωσης για την επέτειο της 17η Νοεμβρίου. Ειδικά για το σχολικό έτος 2022-23 δεν αναστέλλονται οι ανοικτές εορταστικές εκδηλώσεις, λόγω της πανδημίας Covid-19, αλλά είναι αναγκαίο να λαμβάνονται όλα τα μέτρα ασφαλείας και προστασίας.

 

Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Το Σχολείο πρέπει να βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

Η ενημέρωση για θέματα αγωγής και προόδου των μαθητών είναι δικαίωμα των γονέων/κηδεμόνων και καθήκον των εκπαιδευτικών. Η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για τη σχολική εργασία, την πρόοδο των μαθητών και για θέματα αγωγής ή ζητήματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου πραγματοποιείται:

❖ στην αρχή του διδακτικού έτους, όταν οι εκπαιδευτικοί και       η

Προϊσταμένη του σχολείου ενημερώνουν τους γονείς/κηδεμόνες κατά τάξη ή συλλογικά για το ωρολόγιο πρόγραμμα και το αναλυτικό πρόγραμμα, τις ώρες και ημέρες επικοινωνίας και συνεργασίας μαζί τους ή για γενικότερα θέματα που αφορούν την αγωγή και την πρόοδο των μαθητών και εν γένει τη λειτουργία του σχολείου,

❖ μία φορά τουλάχιστον τον μήνα, σε προκαθορισμένη από τον

εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, μετά τη λήξη των μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και εντός του εργασιακού ωραρίου. Η ημέρα και η ώρα συνεργασίας καταγράφονται στο Βιβλίο Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων και γνωστοποιούνται έγκαιρα στους γονείς/κηδεμόνες. Επιπλέον, ο εκπαιδευτικός της τάξης μπορεί να συναντηθεί και εκτάκτως με τους γονείς/κηδεμόνες κάθε φορά που κρίνεται αναγκαίο(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α)άρθρο 14, παρ. 4,α,β).

 

Δίνεται μεγάλη σημασία στην επικοινωνία και την εποικοδομητική συνεργασία ανάμεσα στους γονείς των μαθητών και στις νηπιαγωγούς. Συνιστάται η ανταπόκριση των γονέων στις προσκλήσεις του Νηπιαγωγείου και η συμμετοχή τους στις συναντήσεις γονέων και νηπιαγωγών.


 

 

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/μαθήτρια, ενημερώνεται σχετικά ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος είναι απαραίτητο να συνεργαστεί με το Νηπιαγωγείο.

Για την αντιμετώπιση των μαθητών που παρουσιάζουν σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες ή και προβλήματα συμπεριφοράς, ο εκπαιδευτικός της τάξης συνεργάζεται με την Προϊσταμένη του σχολείου, τον εκπαιδευτικό του τμήματος ένταξης, τους γονείς/κηδεμόνες στο πλαίσιο της λειτουργίας της ομάδας εκπαιδευτικής υποστήριξης των μαθητών ή των Ε.Δ.Υ., όπου αυτές λειτουργούν, με τα οικεία ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., σύμφωνα με τον νόμο 4823/2021,τον αρμόδιο συντονιστή εκπαιδευτικού έργου και το συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης, καθώς και τις αρμόδιες υπηρεσίες και τους φορείς για την προστασία και την υποστήριξη των παιδιών και των οικογενειών τους(ΠΔ 79/2017 (ΦΕΚ 109 Α)άρθρο 14, παρ. 5,α,β). Οι ημερομηνίες και η θεματολογία των συναντήσεων θα γνωστοποιούνται έγκαιρα, με σχετικά ενημερωτικά σημειώματα μέσω των e-email. Οποιαδήποτε δυσκολία ή πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι γονείς με τα παιδιά τους συνιστάται η ενημέρωση, συζήτηση και συνεργασία με τη νηπιαγωγό, ακόμα και τηλεφωνικά για έκτακτες περιπτώσεις: κινητό της εκπαιδευτικού-προϊσταμένης:6987876097.

Ποιότητα του σχολικού χώρου

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Μαθητής/Μαθήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του ή τον ίδιο(Υ. Α. Αριθμ. 13423/ΓΔ4/2021ΦΕΚ 491/Β/9-2-2021).


 

 

Άλλα θέματα

 

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023, στο Νηπιαγωγείο Σταυροδρόμι σχεδιάστηκε και θα ολοκληρωθεί το καινοτόμο πρόγραμμα:

➢ Αγωγή της Υγείας: «Οδική ασφάλεια Παντού και Πάντα».

➢ Πολιτική του Νηπιαγωγείου για προστασία από πιθανούς κινδύνους:

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών εντός του Νηπιαγωγείου

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης μιας ευάλωτης ομάδας πληθυσμού, όπως οι μαθητές του Νηπιαγωγείου απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Τα κρίσιμα συμβάντα χρήζουν έγκαιρων και έγκυρων ενεργειών ανταπόκρισης. Η εγγραφή και οργάνωση αυτών, αποτυπώνονται στο σχέδιο διαχείρισης κρίσεων. Τα οφέλη ενός τέτοιου σχεδίου έγκεινται στη διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας και της ψυχικής υγείας του ανθρώπινου δυναμικού του σχολείου:

Συγκεκριμένα, οι φάσεις του σχεδίου υλοποίησης της διαχείρισης κρίσεων είναι οι εξής:

• Προσδιορισμός της κρίσης - γεγονότος (π.χ. πλημμύρα, πυρκαγιά).

• Επίπεδο αντιμετώπισης.

• Ειδοποίηση - ενημέρωση όσων εμπλέκονται στην αντιμετώπιση της κρίσης.

• Επιλογή τρόπου και πλαισίου ενημέρωσης των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων, των γονέων και κηδεμόνων.

• Αξιολόγηση διαχείρισης της κρίσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, έχει δημιουργηθεί Ομάδα Διαμόρφωσης Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων, με επικεφαλής την Προϊσταμένη και κατανομή αρμοδιοτήτων στο Σύλλογο Διδασκόντων.

Για την προστασία από σεισμούς και συνοδά φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και Έντονων Καιρικών Φαινομένων στην αρχή της σχολικής χρονιάς και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια όλου του σχολικού έτους.


 

 

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Οι μαθητές/μαθήτριες ενημερώνονται για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από το Νηπιαγωγείο.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

 

Ως χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης ορίζεται ο Προαύλιος Χώρος του Νηπιαγωγείου.

 

 

 

Έκθεση αποτίμησης - ανατροφοδότηση - προτάσεις βελτίωσης

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία (άρθρο 37, Ν.4692/2020) και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές, τις μαθήτριες, τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.


 

 

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από την Προϊσταμένη του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας ισχύει για ένα σχολικό έτος.

 

 

 

 

Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου Μιχαηλίδου Ρεβέκκα

 

 

 

 

 

 

Έδεσσα: / /2022

Ο Διευθυντής Π.Ε. Πέλλας Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού

Έργου


 


 

 

 


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο